Monday, September 14, 2009

سنگ ماههای تولد و تاثیر آن بر انسان

سنگ ماههای تولد و تاثیر آن بر انسان

دوره های اک ویدیا به داوازده بخش دوازده ساله تقسیم شده است.هر یک از دوازده ماه سال در تبع یک جوهر گرانبها نامگذاری شده.

دوره های اک ویدیادر مطابقت با تقویم شمسی و میلادی

نام ماه در جهانهای اک مطابقت با تقویم شمسی و جواهر مربوطه مطابقت با تقویم میلادی
آستیک ( به معنای ) روزهای خرد ۱۱دی-۱۲بهمن- زمرد ژانویه
اوتورات ( به معنای ) روزهای عشق ۱۲بهمن-۱۱اسفند-یشم خطایی فوریه
گارواتا ( به معنای ) روزهای شادی ۱۱اسفند-۱۲ فروردین-یشم سبز مارس
اپیکا ( به معنای ) روزهای امید ۱۲فروردین-۱۱اردیبهشت-عین الشمس آوریل
رالوت ( به معنای ) روزهای حقیقت ۱۱اردیبهشت-۱۱خرداد-سافیر می
ساهاک ( به معنای ) روزهای موسیقی ۱۱خرداد-۱۰ تیر-مروارید حجرالقمر جون یا ژوئن
کامیتوک( به معنای ) روزهای آزادی ۱۰تیر-۱۰ مرداد-یاقوت جولای یا ژوئیه
موکشوو( به معنای ) روزهای نور ۱۰مرداد-۱۰شهریور-الماس آگوست
زیانی ( به معنای ) روزهای دوستی ۱۰شهریور -۹مهر-عقیق سپتامبر
پاری ناما ( به معنای ) روزهای زیبایی ۹ مهر -۱۰ آبان-یشم سبز اکتبر
هورتار( به معنای ) روزهای ثروت ۱۰آبان-۱۰آذر-مروارید نوامبر
نی یامگ( به معنای ) روزهای ایثار ۱۰آذر -۱۱دی-عقیق سلیمانی(رنکارنگ)

دسامبر

نکته:

دوستان عزیز در نظرداشته باشند که این خصوصیات چه مثبت و چه منفی که برای متولدین هر ماه ذکر شده دلیل بر خوب یا بد بودن آنها نیست.اینها دوره هاییست که یک روح برای رسیدن به سرحد کمال باید از سر بگذراند و هر یک از این دوره ها نیز می تواند در درون دوره های کوچکتری تجربه شود.یعنی کسی که در دوره آستیک بدنیا آمده باشد می تواند تجربه های دوره های دیگر را نیز از سر بگذراند ،چون این مراحل هر کدام در دوران کوچکتری نیز تجربه می شوند.و همچنین امکان دارد خیلی از این صفات و خصوصیات بدلایل مختلف در ما پنهان مانده باشد و به شکوفایی نرسیده باشد.

اما به طور کلی این خصوصیات با این افراد مطابقت دارد و زمانی که این اشخاص شروع به پیشرفت معنوی می کنند این صفات در آنها بروز پیدا می کند که باید با کمک و استعانت از استاد حق در قید حیات،ماهانتا هر یک از این مراحل را پشت سر گذارند.

به عنوان مثال خود من در ماه گارواتا روزهای شادی به دنیا آمده ام.

۱-ماه آستیک؛ماه زمرد،سفر نخستین روح است که در طی آن ظواهر و پدیده ها،مهم قلمداد می شودو حقیقت اسرار از اعتبار چندانی برخوردار نمی شود.اعتقاد به نفس و قاطعیت بلاعزلی در خصوص کسب پیروزی در فرد نمایان است.

۲-سفر دوم در عهد حجرالدم پیش می آید که نامش اوتورات یا روزهای عشق است.در این دوره انگشت تاکید بر اهمیت عشق ،دوستی (همدمی)و ثروت گذاشته شده است.روح سفر به تنهایی را دراین دوره نمی پسندد و میل دارد تمام هدفها و مقاصدش را با دیگرا نسهیم شود.این تمایل شامل سهیم شدن در خوشی ها،پیروزی ها و مشکلات می باشد.نیاز حیاتی به عشق ورزیدن از شاخص های بارز این دوره است.ولیکن نیاز بیش از حد آن به بازگشت عشق استبه همچنین،ظرفیتی در آن مشهود است که طی آن فرد خطاهای خود را از نقطه نظری مستدل می پذیرد و تا حد قابل ملاحظه ای به اصلا معایب خویش اقدام میکند.

۳-قدم سوم در این طی طریق در مدت استیلای سنگ یشم سبز یا دوره گارواتا سپری می شود که به روزهای شادی ملقب است.این زمانی است که در آن روح بی تاب است و احساس عمیقی از اضطرار به همراه دارد.اگر چه همواره احساسی از عدم رضایت در وی مشهود است،معذالک روح از یافتن روح دیگری که خلاُ اتحاد را برایش پر سازد،احساس شعفی بس خطیر می کند و باعث می شوداز درجات بالاییی از خوشی بهرور شود.

از سوی دیگر اگر این روح در این زندگی نتواند جفت معنوی خویش را بیابد احتمال دارد شدیداًتحت تاثیر قدرت ذهن(کل)واقع شده و از کُل حیات نا امید شود.او می تواند از تمام اجتماع کناره بگیرد و به شدت انتقام جو باشد و نومیدی خویش را با قدرت ابراز کند.ولیکن در کُل او شخصی است خوشحال تر از اینها و آن هم به خاطر خمیره فراخ گویی اوست.

۴-قدم چهارم در این راه اِبیکا یا روزهای امید نام دارد.این دوره جستجوی اکبر روح برای صلح است.به طوری که گویی از جزر مدهای سه دوره گذشته به تنگ آمده باشد.احتیاجی در افراد این دوره مشهود است به اینکه تلاشهای بیرونی را به گوشه ای رها کرده و در درون به جستجوی پاسخ بپردازد.

در این دوره حساسیت زیادی در رابطه با نیاز به تغییر دادن چیزی در محیط اطراف یا نقل مکان کردن به خانه ای تازه یا سفر کردن وجود دارد.احساس بسیار پرقدرتی در رابطه با سنت ها،امور متعارف و این اعتقاد وجود دارد که می شود بدون تلاش فیزیکی و جدالهای مادی بر سرنوشت پیروز شد.احساس با عظمتی از امید به اینکه همه چیز به خوبی می انجامد مشهود است.بدون اینکه از خود یا دیگری جویای احوال باشد.

۵-قدم پنجم این طی طریق به نام رالوت یا روزهای حقیقت می باشد.این دوره ایست که روح در آن معامله می کند،چانه می زند،دادو ستد دارد و نیاز مبرمی به بروز دادن جستجوی های درون به بیرون مشهود است.اینها روزهای حقیقت هستند،هنگامیکه روح تردید ندارد از اینکه جایگاهش تاج و تخت پدری خداست.

لکن در اینجا روح اعتقاد عمیقی به خویش کسب می کند و اهمیت بسزایی برای خود قائل می شود.این یک دروه سبک سری عجیبی است که در آن انبوهی از اکتسابات مادی،شعتف،شهرت و قدرت شخصی تجربه می شود.

۶-قدم ششم در طی طریق روح از آن ساهاک یا روزهای موسیقی می باشد.این دوره ایست که در آن روح پس از طی سفرهای قدرت و شهرت در جستجوی نقطه ای ارام است که در آن به سرئوشت خویش بپردازد.با وجود میل به سکوت و آرامش،این دوره رکود نیست،بلکه در آن انگیزه تولد و تولد دوباره و زاد و ولد قدرتهای درون مشهود است.

آرامش و هماهنگی نصیب وی می شود.ظهور با شکوهی از محبت و هماهنگی با احساسی از سپاس و قدر دانی از بهر آنچه نصیب وی شده او را آکنده می کند.این به مانند موسیقی برای روح می ماند.

۷-مرحله هفتم در این طی طریق با نام کامیتوک یا روزهای آزادی است.این برهه ایست که در آن آزادی از طریق دانش کسب می شود.همانطور که در طبقات دیگر توسط محافظین شریعت کی سوگماد،کتاب مقدس اکنکار آموزش داده می شود و این تاکید کننده این است که روح آگاه است که چه چیزی ممکن است و چه چیزی نا ممکن و دارای مقصود و هدف مشخصی می باشد.

آنهایی که در این مرحله اند می توانند تجربه های اسراری عمیقی داشته باشند و صاحب درک شده موجبات عمده ای در حرکات معنوی زمانه خود باشد.

۸- هشتمین قدم ،مرحله ایست که در آن روح از هوشیاری عظیمی بهره مند می شود.این عهد الماس است که آن را موکشوو یا روزهای نور خوانده اند.این دوره نمایشگر مبارزه جویی است با اسرار و ترجمه دانش معنوی به حقایق بزرگ.لکن،روح هر آنچه دانش که در این دوره باشد را کسب می کند و به تغییرات قابل ملاحظه ای دست می یابد.

اگر چه پاسخ های که روح در طلب آنهاست،او را به استیصال می کشاند و او با بررسی و به مبارزه خواندن نیازهای معنوی خویش برای بقا در جهانهای خدا روبروست.این قدم بسیار دشواری است.اما روح که تا به اینجا رسیده است می تواند از پس آن برآید.

۹-قدم نهم در این طریق به زیانی یا روزهای دوستی موسوم است.این یک سفر امتحان است که در آن روح می تواند تمامی آنچه را که در جهانهای تحتانی یافت می شود،کسب کند به علاوه بیشتر آنچه طبقات فوقانی برای عرضه کردن دارد.این سفر موفقیت های شایان ،قدرت ،پاداش اکتساب و شکوه است.

این هنگامی است که روح می تواند شکستهای زیادی را متحمل شده،هنوز به سوی موفقیت در بسیاری از امور معنوی بتازد.به طوری که این دانش برایش مسجل شده که همواره قدم بعدی برای برداشتن انتظار می کشد و اینکه جستجو برای خداشناسی پایان ندارد.

۱۰-دوره دهم در این راه به نام پاری ناما یا روزهای زیبایی موسوم می باشد.این دوره ای است ساکت و آرام که در طی آن روح در می یابد مقصود نهایی از برای مصلحت عموم است.نه طلب شکوه و احساس افتخار.

احساسی از تنهایی در این دوره حس می شود که ناشی از ناکاملی روح است که به تزکیه دست نیافته و این وقتی است که روح به فهمی عمیق و رفیع و در عین حال ساده نائل می آید مبنی بر اینکه سفر در ابدیت پایانی ندارد.همه در تغییر است و گویی هیچ تلاشی در راستای سفر در طریق بی پایان آدمی در راه نیل به آزادی تکافو نمی کند.با این وجود،روح همواره با زیبایی های زندگی رو در رو می شود و همین او را به حرکت به سوی خدا وا می دارد.

۱۱-سفر یازدهم از آن مروارید است به نام هورتار و یا روزهای ثروت موسوم است.روح اکنون،آغاز می کند به دیدن و حس کردن رهایی از سایر قدمها در طریق اکنکار.او میل دارد پرواز کند و همه پیوند های اسیر کننده را پشت سر بگذارد.روح می خواهد هر چه زودتر خویش را از شر کالبد ها رها سازد و جستجویش را با یافتن ،ماهانتا؛استاد حق در قید حیات شدت می گیرد.

روح در این مرحله میل وافری دارد که هر آنچه را که به گذشته تعلق دارد رها کند و به پیروی از استاد حق در قید حیات بشتابد.اکثر کسانی که تحت این نشان تولد می یابند از نیت های والا و احساس وسیعی از آزادی آکنده اند.آنها عاطفی ،زود رنج و حساس بوده و به آسانی صدمه دیده و نا امید می شوند.

۱۲-آخرین قدم ،مرحله دوازدهم،دوره عقیق سیلمانی،به نام نی یامگ یا روزهای ایثار می باشد.این دورانی است که در آن راز زندگی حل می شود و روح جایگاه خویش را در میان طرح بزرگتری از زندگی می یابد.او به تکامل چرخ زندگی رسیده و دیگر جایی برای رفتن نیست.زیرا اکنون ارزش زندگی ،بیرون از زندگی قرار گرفته است.جلال و جبروت و زرق و برق دنیا برایش معنایی ندارد و اکنون این آرزو را در سینه دارد که به وضعیتی آسمانی نائل شده و همکار خدا شود.


نکته: به عنوان مثال اگر شخصی زندگی در این کیهان در ماه آستیک شروع کند که به روزهای خرد موسوم است.تجربیات متفاوتی با کسانی خواهد داشت که در هر دوره دیگری تولد یافته باشند.این شخص همواره به عنوان یک شخص نا شکیبا مشهور است و در امر ازدواج خود یا والدینس دچار درگیری های مشکل آفرینی می شود.این بخشی از سفر اوست که در طی آن شجاعت و شهانت راجهت طی مراحل دیگر تجربه می کند.او باید مجموعا یک لاک را تحت این علامت که نخستین نشان از نشانهای اک ویدیا است بگذراند.

یک لاک در بهاواچاکرا یا چرخ زندگی معادل یکصد هزار دوره می باشد.

لازم به تذکر است که در بسیاری از موارد واحدهای زمانی مستخرج از تقسیمات زمانی طبقه اثیری هستند و هر سال آن احتمال دارد شامل چند یا صدها سال زمین شود.زمان در سیارات نسبی است و در رابطه با گردش سیاره محاسبه می شود.بنابراین نمی تواند به عنوان معیار در کل هستی قابل استناد باشد.

0 comments:

Post a Comment